2012.07.30. | pumpa | Szólj hozzá! | tech design pályázat Címkék

Electrolux: Magyar munka a 80 legjobb pályamű között

Electrolux Design Lab ChefPad.jpg

Az idén 10. születésnapját ünneplő Electrolux Design Lab versenyre több mint 1200 pályázatot nyújtottak be a formatervező hallgatók és a friss diplomások. A zsűri az előválogatás során 80 pályaművet választott ki, amelyek versenybe szállhatnak a Design Lab 2012 döntőjének helyezéseiért. A kiemelt koncepciók között van Szabó-Demény Ádám munkája, a ChefPad is.

A Design Lab témája 2012-ben az ÉLMÉNY. Az Electrolux olyan készülékterveket várt a pályázóktól, melyek minden tekintetben maximális élményt kínálnak a fogyasztóknak. A versenykiírásban arra buzdították a formatervező hallgatókat és a pályakezdőket, hogy a professzionális élmények alkotóinak (szakácsok, építészek, belsőépítészek, hoteltervezők, stb.) munkájából merítsenek ihletet a minden érzéket lebilincselő háztartási készülékek tervezéséhez. A zsűri az értékelésnél külön figyelmet fordít majd a koncepció esztétikus megjelenésére, valamint a textúrák és felületek használatának módjára.

Szabó-Demény Ádám (Miskolci Egyetem) munkája, a ChefPad, az idei pályázatra beérkezett több mint 1200 pályamű közül került be a legjobbak közé. A 80 jelölt mindegyike olyan elképzelést dolgozott ki, amely szemlélteti az innováció, a formatervezés és a több érzékre ható megközelítés jegyeit. Erről a listáról 30 jelölt juthat az elődöntőbe, és közülük kerül ki az a 10 versenyző, akik 2012. október 25-én az olaszországi Milánóban bemutathatják elképzeléseiket a döntőben. A Design Lab 2012 első díja 5 000 euró és egy hat hónapos, fizetett gyakornoki állás az Electrolux valamelyik globális terméktervező központjában. A második díj 3 000, a harmadik pedig 2 000 euró.

A ChefPad-ről
A ChefPad egy érintőképernyős táblagép és egy dokkoló egység egyedi kombinációja. A készülék egy olyan interaktív szakácskönyv, amely amellett, hogy recepteket tartalmaz, a főzés folyamatában is segítséget nyújt.
A készülékben tárolt receptek között az elkészítés nehézségi foka, a főzéshez szükséges idő, és a rendelkezésre álló alapanyagok alapján is lehet keresni. A recept kiválasztása után, a tabletet csatlakoztatni kell a dokkolóhoz, amelynek beépített illat generátora a recept alapján előállítja, és a levegőbe fújja a kiválasztott étel illatát, az íz adagoló pedig egy kis ízesített ostyát készít. Így megkóstolhatjuk és megszagolhatjuk a kiválasztott ételt, mielőtt azt valójában megfőznénk, s eldönthetjük, hogy ízlik-e vagy sem.

Ha úgy döntünk, hogy szeretnénk elkészíteni az ételt, akkor a ChefPad-en, egy video segítségével, lépésről lépésre végigkövethetjük a főzés folyamatát. A videót bármikor megállíthatjuk, de ugorhatunk is az egyes fázisokat bemutató jelenetek között. Hogy az érintőképernyő főzés közben is tiszta maradjon, a beépített mikrofonnak illetve mozgás-érzékelő szenzornak köszönhetően hanggal és mozgással is adhatunk utasításokat a készüléknek.
Mivel a ChefPad alapja egy hagyományos táblagép, alkalmazásokat, például szakácskönyv író applikációt is tölthetünk rá, melyeket akár barátainkkal is megoszthatunk. Telepíthetünk rá főzéssel kapcsolatos játékokat, melyeket a gyerekek is használhatnak, de meg is rendelhetjük a recepthez szükséges alapanyagokat az internetről.

A pályázattal kapcsolatos további információ az Electrolux Design Lab weboldalán olvasható: http://www.electroluxdesignlab.com/

A cégről:
Az Electrolux a világ vezető háztartási és nagykonyhai készülékgyártó vállalata. Minden évben több mint 150 országban, több mint 40 millió Electrolux terméket vásárolnak az egyéni, illetve professzionális fogyasztók. A vállalat készülékei innovatívak, és a funkcionális design jegyében készülnek. A termékfejlesztés során, a szakemberek alaposan tanulmányozzák a háztartási illetve az éttermi felhasználók szokásait és elvárásait, hogy a készülékek valós fogyasztói igényekre kínáljanak megoldást. A vállalat termékpalettáján hűtőszekrények, mosogatógépek, mosógépek, kiskészülékek, porszívók, sütők és tűzhelyek szerepelnek, melyeket Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire és Eureka márkanevek alatt értékesítenek. 2011-ben összesen a cégcsoport forgalma 102 milliárd svéd korona volt, alkalmazottainak száma pedig 58 ezer.


További információ: www.electrolux.hu és http://newsroom.electrolux.com

A bejegyzés trackback címe:

http://dpspecial.blog.hu/api/trackback/id/tr734686383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Címkék

ajánló (1) akció (1) arculat (2) art (3) bamutató (1) bemutató (7) beton (2) bkf (1) bringa (1) buli (1) bútor (2) cég (1) Címkék (3) csomagolás (4) design (34) design 7 (1) design hét (1) díj (4) divat (21) előadás (4) építészet (5) esemény (20) fesztivál (6) film (4) flatlab (1) fotó (5) gasztro (3) grafika (1) hadik (1) ikea (1) iskola (10) kampány (1) képzés (5) képzőművészet (6) kiállítás (25) konferencia (5) krea (3) kreatív (1) lakberendezés (1) LOFFICE (1) magazin (8) maiManó (1) megnyitó (5) mome (8) műhely (4) művészet (1) otthon (1) pályázat (33) Panyi Zsuzsi (1) printa (2) program (23) projekt (8) r műhely (1) szatyor (1) tábor (1) tanfolyam (2) tech (1) termék (1) urbanisztika (1) üzlet (10) vásár (16) wamp (9) web (3) werk (4) werk akadémia (1) workshop (3) worksop (1) zene (2) Címkefelhő