Válogatott magyar tervezők munkáit gyűjti össze a közelmúltban indult, japán tulajdonú Brandmake. A cél, hogy vállalati arculatok terén minél több közös munka induljon a japán és nemzetközi piacon a magyar tervezők bevonásával.
A különleges együttműködés a létrejöttét a 2008-ban az Activium által kiadott Arculat és identitás c. könyv tette lehetővé. A kiadványban magyar tervezők munkái és magyar cégek arculatai szerepelnek, és mindegyik esettanulmányhoz angol összefoglaló is tartozik. Ez is segítette, hogy a könyv eljutott Japánba, ahol Nishimura Keiji branding director felfigyelt a benne szereplők egyedi munkájára, és fantáziát látott a közös együttműködésben.
„Nagyon sok tervezővel találkoztam és beszélgettem személyesen” - nyilatkozta Nishimura Keiji úr. A beszélgetések és a munkák megtekintése után végül egy kis létszámú csapat jött létre, kilenc tervező került kiválasztásra: Activium, Auth Attila, Balás Benedek, Baráth Dávid, Csordás Zoltán, Graphasel, Jose Simon, Mátai és Végh Kreatív Műhely, Vargha Balázs. A munkáknak a brand-make.com ad helyet, mely kapcsán Barák Péter, az Activium vezetője is bízik abban, hogy ezzel új úton indulhatnak el a magyar tervezők. A magyar-japán együttműködésre már több példa is van gazdasági és kulturális téren, de ilyen szervezett formában, céltudatosan a vállalati arculatokra építve ez az első ilyen kezdeményezés. Remélhetőleg, ezáltal egyre több megrendelés, közös munka jön létre, és a magyar arculattervezők a japán piacon is megmutathatják, hogy mire képesek.