2012.06.19. | pumpa | Szólj hozzá! | design üzlet termék

Nem csak kávé, életfilozófia: LIVE HAPPilly

live_happilly_cups_HR.jpg

Az illy kávé iránti szeretetét minden terméke tükrözi. Így emelte művészetté és design ikonná jól felismerhető, jellegzetes formájú csészéjét is, melyet immár 60 világhírű művész – csak néhány a sok közül: Pedro Almodóvar, Marina Abramovic, Francis Ford Coppola, Anish Kapoor - dekorált az illy Art Collection évente megújuló sorozataiban, s melyekből minden évben készül vendéglátásban is használt díszdoboz, dísztányér és számozás nélküli kiadás. Az illy kortárs művészet és design iránti elkötelezettségét jól tükrözi, hogy magát a márkát hordozó illy logót sem egy reklámcég, hanem az egyik leghíresebb kortárs amerikai művész, James Rosenquist tervezte.

live_happilly_hirlev.jpg

A csészék legfrissebb sorozata az illy új brandfilozófiáját hirdeti: LIVE HAPPilly.

Természetesen azért az illy sem csak művészekre hagyatkozik, a LIVE HAPPilly megálmodója ugyanis az olasz saatchi & saatchi reklámügynökség. A közös munka olyan jól sikerült, hogy a szlogen szinte kézenfekvően a csészéken is megjelenik. Mostantól az egyszerűbb dísztányér nélküli csészeverziók kaphatók Magyarországon, még a nyáron érkezik a díszdobozos változat.

További újdonság az eredeti csészeformát megalkotó Matteo Thun Studio által tervezett illy kiskanál, mely kétféle méretben kapható.

A LIVE HAPPilly kampányfotóit itt láthatja:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150458319536088.367363.193902621087&type=3

A csészék megrendelhetők az Espresso Webshopban, vagy személyesen vásárolhatók az óbudai Eurocenterben és az Árpád híd pesti hídfőjénél levő Om Cafék illy shopjaiban.

 

AZ ILLY CSÉSZE KONCEPCIÓJA

Az illy kávéscsészékből jó inni. Nem véletlenül, az illy dizájn ikonná vált klasszikus csészeformája maga is tudatos tervezés eredménye. Matteo Thun építész Ernesto Illy funkcionális, tudományos,  idealisztikus  kávéscsésze leírása alapján alkotta meg úgy, hogy az a legjobban szolgálja  a kávé kvintesszenciája, az eszpresszó ízlelését, élvezetét, szépségét. (Az illy cappuccino és tejeskávés illy csészék sem óriásiak, mert az illy nem  a tejet hanem  a kávét hangsúlyozza ott is. A nagy kávézólánc modellek szerinti hatalmas bögrék távol állnak az illy filozófiájától.)

 

Az Ernesto Illy által megadott legfontosabb szempontok, melyek egy illy csészemetszeten jól láthatók:

  1. a vastag, hőtartást szolgáló porcelánfal a csésze legtetején elkeskenyedik, így a kávé hőtartását jól szolgálja a vastga falú csésze, de a szél elvékonyított kialakítása miatt a szájnak is kellemes belőle inni.
  2. vastag csészefal, hogy a csak melegen finom eszpresszó hőmérsékletét a csésze minél tovább tartsa. (Ezért is tartják a csészéket vendéglátóhelyeken a kávégép forró tetején, hogy meleg csészébe érkezzen a friss kávé.)
  3. egyszerűen egymás tetejére illeszthető, virágkehely formájú csészealak, hogy kávézókban is könnyen, gyorsan használható legyen. Érdekes megfigyelni, hogy a kialakítás csak 2 csésze egymásra helyezését engedi stabilan, a harmadik már ledől. Ez sem véletlen, 2 csészét még át tud melegíteni a kávégép, a harmadikat már nem.
  4. jó felismerhetőség, kerekséget, lágyságot sugalló forma
  5. 'Vezúv effektus': a csészét  kiemeli, porondra helyezi a tányér, mivel a közepe magasabban van mint a széle, ezzel hangsúlyozza, keretezi a csészét.
  6. a tányéron körben egy mélyebb árok szolgál a cukor és a kiskanál kényelmes elhelyezésére

A bejegyzés trackback címe:

https://dpspecial.blog.hu/api/trackback/id/tr134597781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Címkék

ajánló (1) akció (1) arculat (2) art (3) bamutató (1) bemutató (7) beton (2) bkf (1) bringa (1) buli (1) bútor (2) cég (1) Címkék (3) csomagolás (4) design (34) design 7 (1) design hét (1) díj (4) divat (21) előadás (4) építészet (5) esemény (20) fesztivál (6) film (4) flatlab (1) fotó (5) gasztro (3) grafika (1) hadik (1) ikea (1) iskola (10) kampány (1) képzés (5) képzőművészet (6) kiállítás (25) konferencia (5) krea (3) kreatív (1) lakberendezés (1) LOFFICE (1) magazin (8) maiManó (1) megnyitó (5) mome (8) műhely (4) művészet (1) otthon (1) pályázat (33) Panyi Zsuzsi (1) printa (2) program (23) projekt (8) r műhely (1) szatyor (1) tábor (1) tanfolyam (2) tech (1) termék (1) urbanisztika (1) üzlet (10) vásár (16) wamp (9) web (3) werk (4) werk akadémia (1) workshop (3) worksop (1) zene (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása